Μιλφέιγ με άρωμα πορτοκάλι / Mille-feuille with orange flavor

9:08:00 π.μ.



Γλυκό έχει σήμερα. Να αρχίσει καλά η εβδομάδα, να γλυκαθούν όσοι είναι στεναχωρημένοι (από τα εκλογικά αποτελέσματα) ή να το γιορτάσουν όσοι είναι ευχαριστημένοι.
Το μιλφέιγ που λέγαμε… Πιο σωστά : mille-feuille, δηλαδή χίλια φύλλα. Τώρα δεν ξέρω αν τα έχει μετρήσει κανείς.

Παραδοσιακά, ένα μιλφέιγ αποτελείται από τρία στρώματα σφολιάτας (pâte feuilletée), που εναλλάσσονται με δύο στρώσεις κρέμα ζαχαροπλαστικής (κρέμα pâtissière). Εγώ το έφτιαξα όπως θα μου άρεσε να το φάω.

Αφράτη κρέμα πατισερί, αρωματισμένη με βανίλια & πορτοκάλι, τραγανά σφολιατίνια, σαντιγύ. Ένα χορταστκό κομμάτι, με δροσερή και ελαφριά γεύση.


Μιλφέιγ με άρωμα πορτοκάλι

Yλικά
2-3 πακέτα σφολιατίνια
(για την κρέμα πατισερί)
1,3  λίτρο φρέσκο γάλα
300 γρ. ζάχαρη
50 γρ. αλεύρι
100 γρ. κόρν φλάουερ
3 κρόκους
80 γρ. βούτυρο
1  βανίλια (βανιλίνη) & 1 κουτ.γλ. υγρή βανίλια
ξύσμα από 1 πορτοκάλι
(Η κρέμα πατισερί με κάποιες αλλαγές στις δοσολογίες και προσαρμοσμένη, είναι από τον Ακη Πετρετζίκη).

(για τη σαντιγύ)
350-400 γρ. κρέμα γάλακτος (να είναι πολύ κρύα)
100  γρ. άχνη ζάχαρη *

Εκτέλεση
Για την κρέμα πατισερί ζεσταίνουμε το ένα λίτρο γάλα με τη ζάχαρη χωρίς να το ανακατέψουμε (όχι σε πολύ δυνατή θερμοκρασία και το προσέχουμε μην φουσκώσει).
Βάζουμε σε ένα μπολ το αλεύρι, το κόρν φλάουρ με το υπόλοιπο γάλα μέχρι να διαλυθεί τελείως το αλεύρι και το κορν φλάουερ. Στη συνεχεια προσθέτουμε τις βανίλιες και το ξύσμα πορτοκαλιού.

Όταν έχει βράσει το μείγμα του γάλακτος - ζάχαρης προσθέτουμε το γάλα που έχουμε διαλύσει το αλεύρι και ανακατεύουμε με σύρμα μέχρι να δέσει το μείγμα.
Ανακατεύουμε καλά και συνέχεια για να μην ‘’πιάσει’’ το μείγμα στην κατσαρόλα.
Μόλις σφίξει η κρέμα τραβάμε την κατσαρόλα από τη φωτιά και  ρίχνουμε τα αυγά ανακατεύοντας συνεχώς. Τέλος προσθέτουμε το βούτυρο.
Βάζουμε την κρέμα σε ένα ταψί ή σε ένα μπολ τη σκεπάζουμε με μεμβράνη για να μην πιάσει πέτσα και τη βάζουμε στο ψυγείο για να κρυώσει.
Για τη σαντιγύ χτυπάμε την κρέμα γάλακτος με τη ζάχαρη μέχρι να δέσει και να γίνει μια σφιχτή κρέμα *.
*Εδώ μπορείτε να βάλετε λιγότερη ή περισσότερη ζάχαρη. Πάντως με αυτή την ποσότητα η σαντιγύ δεν είναι πολύ γλυκιά
Όταν κρυώσει  η κρέμα τη χτυπάμε με το μίξερ και προσθέτουμε όση σαντιγύ θέλουμε ώστε να έχουμε μια αφράτη κρέμα. Δεν χρειάζεται να την βάλετε όλη την σαντιγύ.

Σε ένα μακρόστενο πυρέξ στρώνουμε τα σφολιατίνια (περίπου 22-25) από πάνω βάζουμε την κρέμα πατισερί. Βάζουμε τα 2/3 της κρέμας. Από πάνω βάζουμε άλλη μια στρώση από σφολιατίνια και από πάνω την υπόλοιπη κρέμα πατισερί.
Τέλος βάζουμε με ένα κορνέ όση κρέμα γάλακτος περίσσεψε, ακανόνιστα. 

Τρίβουμε 2-3 σφολιατίνια με το χέρι από πάνω και πασπαλίζουμε με άχνη ζάχαρη.
Σερβίρουμε.





Μικρά μυστικά:

-    Τα υλικά είναι για ένα μακρόστερο πυρέξ μεσαίου μεγέθους. Η κάθε στρώση σφολιατίνια είναι περίπου στα 22-25 σφολιατίνια. Θα χρειασθείτε και 2-3 σφολιατίνια έξτρα για να τα τρίψετε από πάνω. Οπότε καλό θα είναι να έχετε και τρίτο πακέτο. Αντί για σφολιατίνια μπορείτε να βάλετε μεγάλα φύλλα σφολιάτας.

- Αν σας φανεί πολύ η κρέμα πατισερί (αφού έχετε προσθέσει και την σαντιγύ) μπορείτε να μην την βάλετε όλη. Εγώ δεν την έβαλα όλη και μετά από 2 μέρες έφτιαξα ένα μικρό ταψάκι με ότι κρέμα είχε περισσέψει (αφού το μεγάλο πυρέξ εξαφανίσθηκε).

-      Η σαντιγύ δεν έχει πολύ ζάχαρη. Αν θέλετε να την κάνετε πιο γλυκιά προσθέτετε επιπλέον ζάχαρη άχνη. Εγώ είχα δοκιμάσει την κρέμα πατισερί και μου φάνηκε γλυκιά, οπότε δεν έβαλα πολύ ζάχαρη στην σαντιγύ. Πάντως όσοι το έφαγαν μου είπαν ότι δεν ήταν πολύ γλυκό.

-     Η αρχική συνταγή έλεγε 4 βανίλιες. Εγώ ανακάλυψα πως δεν είχα 4, παρά μόνο 1. Οπότε πρόσθεσα υγρή βανίλια. Κι επειδή το αποτέλεσμα ήταν καλό σας το έδωσα έτσι. Αν θέλετε μπορείτε να βάλετε 3-4 βανίλιες (τα καψουλάκια).

-          Το μιλφέιγ λένε ότι σερβίρετε αμέσως μόλις το κάνουμε για να μην νοτίσει η σφολιάτα ή τα σφολιατίνια. Εγώ το έκανα απόγευμα και το έβαλα στο ψυγείο και φαγώθηκε το ίδιο βράδυ. Ηταν μια χαρά και τραγανά ακόμα τα σφολιατίνια. Αν και μετά από 1-2 μέρες που δοκίμασα και είχαν μαλακώσει τα σφολιατίνια ήταν ακόμα πιο ωραίο.

-      Το ξύσμα πορτοκαλιού αν θέλετε το παραλείπετε. Πάντως δεν θα το συνιστούσα μια και δίνει πολύ ωραίο άρωμα και γεύση στην κρέμα. 
  


You Might Also Like

40 σχόλια

  1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα Μάριον!
    Υπέροχο κι αγαπημένο το μιλφέιγ αλλά με γεύση πορτοκάλι πρέπει να έγινε ακόμη πιο φανταστικό!! Τέλειο γλυκό!! Γεια στα χέρια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Κική μου :)
      Το πορτοκάλι μου άρεσε τελικά στη κρέμα.
      Σ ευχαριστώ πολύ, να' σαι καλά

      Φιλιά :)

      Διαγραφή
  2. Καλή εβδομάδα Μάριον! Μου αρέσει το πορτοκάλι στα γλυκά!Φαντάζομαι πόσο νόστιμο θα έγινε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αρωματικό μιλφέιγ με πρωταγωνιστή το μυρωδάτο πορτοκάλι! Πολύ ωραία ιδέα, Μάριον! Αρχίζεις τη καινούργια εβδομάδα με εξαιρετική γλύκα!!
    Καλή σου ημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ειρήνη να αρχίσουμε γλυκά τη βδομάδα ;)

      Σ ευχαριστώ πολύ
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραίο και αφράτο!!!

    Καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τέλειο το γλυκό σου,και εμένα μου αρέσει κ μετά απο δυο μερούλες ,ειναι πιο νόστιμο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. τελειοοοοο !!! να ακους το κρακ απ τα σφολιατινια και να γεύεσαι την πορτοκαλένια κρεμα!! σλουρπ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ετσι ακριβώς Αναστασία όπως τα λες ;)

      Σλουρπ και ξανά σλουρπ

      Σ ευχαριστώ :)

      Διαγραφή
  7. Τώρα θα ήθελα πάαααρα πολύ να απλώσω το κουταλάκι μου και να πάρω κουταλίτσα από αυτό το αφράτο, λαχταριστό μιλφέϊγ!!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελενα μακάρι να μπορούσες..χιχι.. τι καλά που θα ήταν.

      Σ ευχαριστώ πολύ

      Τα φιλιά μου :)

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Μάριον, νόμιζα ότι είναι πιο δύσκολη η διαδικασία του και όπως έχω χαλάσει πολύ τελευταία φτιάχνοντας γλυκά μπορεί να το φτιάξω.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπα Ξανθή δεν είναι δύσκολο τελικά
      Κι εγώ πρώτη φορά το έφτιαξα... Μια και ''χάλασες'' κι εσύ λέω να το φτιάξεις..χιχι

      Καλή βδομάδα
      Τα φιλιά μου :)

      Διαγραφή
  9. Λαχταριστό όσο δεν πάει και αρωματικο!
    Καλή εβδομάδα!
    Φιλια :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. λαχταριστό και μυρωδάτο!! σούπερ γλυκάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σε ποιον δεν αρέσει αυτό το γλυκο!
    Να σου πω, καθόλου δε με πειράζει κι αν νοτίσουν λίγο τα φύλλα! Αν και συνήθως δεν προλαβαίνει να κρατήσει τόσο, ειδικά αν είναι τόσο λαχταριστό, όσο αυτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρύσα μου θα συμφωνήσω κι εγώ σ αυτό. Κι εμένα όταν είχαν μαλακώσει τα φύλλα μου άρεσε πιο πολύ ;)

      Σ ευχαριστώ :)

      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  12. Μου αρεσει πολυ αυτο το γλυκο αν κι εχω να το φαω χρονια! Ιδιαιτερο το δικο σου με το ξυσμα που σιγουρα δεν θα το παρελειπα!!!
    Ωραιες φωτογραφιες Μαριον γλυκια!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πολύ ωραίο!! Παλιότερα δεν το έτρωγα αυτό το γλυκό (τώρα είμαι παμφάγο!!). Εμένα πάντως μου αρέσει να έχουν μαλακώσει τα σφολιατίνια, το βρίσκω νοστιμότερο!!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πραγματικά πολύ καλή προσθήκη το πορτοκάλι, για έξτρα άρωμα και γεύση!
    Να σου πω την αλήθεια και εγώ το προτιμώ την επόμενη μέρα, που δεν είναι τόσο τραγανό.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το ξύσμα το κάνει ιδιαίτερο πολύ αλλά πολύ νόστιμο
    Και είναι και πολύ ελαφρύ.

    Σ ευχαριστώ πολύ πολύ Χρυσαυγή μου :)

    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ωραία η ιδέα να προσθέσεις ξύσμα πορτοκαλιού!
    Πράγματι δίνει μια ωραία πινελιά στη γεύση και παράλληλα μια ωραία δροσιά!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Τα μεγάλα πνεύματα συναντιούνται. Πολύ γευστικό πρέπει να έγινε το μιλφέιγ σου Μαράκι μου και γω κέικ πορτοκαλιού έφτιαξα! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν το έχω φτιάξει ποτέ, μου φαινόταν δύσκολο! Ωραία η ιδέα σου με τα σφολιατίνια! Και η αρωματική κρέμα το κάνει ακόμα πιο λαχταριστό! Υπέροχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Και μένα με σφολιατίνια μου αρέσει, άσε που είναι και πιο εύκολο έτσι μια και δε χρειάζεται να ψήνεις. Νομίζω πως η κρέμα θα γίνεται πολύ καλύτερη με πορτοκάλι και βανίλια απ' ότι μόνο με βανίλια. Ωραία θα είναι και με λεμόνι την επόμενη φορά!
    Την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. φαινεται αφρατο και πεντανοστιμο!!το πορτοκαλι μου αρεσει παρα πολυ σε γλυκα!!!!πολυ ωραια προταση μαριον!!!!
    πολλα φιλια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Και εγώ το αποφεύγω γιατί το έχω μπελαλίδικο, αλλά με τα σφολιατίνια είναι πιό εύκολο, μόνο την κρεμούλα έχουμε!!! Το δικό σου είναι τέλειο!!1
    Καλή σου μέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Άψογο μαριον ! Φαίνεται λαχταριστό ! Προτιμώ και εγώ με σφολιατίνια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πάρα πολύ ωραίο, Μάριον!!!Είναι από τα πιο αγαπημένα μου γλυκά!!!Μου αρέσει η πορτοκαλένια σου πρόταση! Καλή σου μέρα, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Το ότι είναι αρωματισμένο και με βανίλια και με πορτοκάλι (που και τα δύο μου αρέσουν πάρα πολύ) το κάνουν άκρως γαργαλιστικό τούτο το μιλφεϊγ, Μάριον.
    Μπράβο και πάλι μπράβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Με παρόμοιο τρόπο το φτιάχνουμε φιλενάδα, μόνο που δεν βάζω άρωμα πορτοκάλι! Μυρωδάτο ακούγεται!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Εξαιρετικό το γλυκό σου!

    Καλό μηνα να έχεις :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Καλησπέρα !! Μόλις ανακάλυψα το blog !! Ωραία ιδέα να το αρωματίσεις με πορτοκάλι !!! Οι φωτογραφίες λαχταριστές λαχταριστές !!! Άρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημερα μια ερώτηση να σας κανω ξεχασα να αρωμάτισα με βανίλια και την εχω έτοιμη την κρέμα στο ψυγείο μπορω να την αρωματησω και πως ;ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου foni
      Μπορεις να την αρωματίσεις και τώρα. Αφου θα την ξαναχτυπησεις την κρέμα με την σαντιγύ να αφρατέψει, μπορεις να προσθέσεις την βανιλια τότε.

      Ελπίζω να βοήθησα
      Ευχαριστώ για την επικοινωνία.

      Διαγραφή