Πράσα ογκρατέν / Leeks au gratin

9:34:00 π.μ.





Τα πράσα προορίζονταν για πίτα. Σκεφτόμουν όμως τη διαδικασία ανοίγματος φύλλου κι επειδή ήθελα κάτι πιο απλό και με λιγότερη φασαρία (κοινώς βαριόμουν να ανοίξω φύλλο...) τελικά έγιναν έτσι.

Το ότι το έφαγαν τα παιδιά μου (που γενικά τρώνε λαχανικά) το έβαλε στα αγαπημένα μας. Είναι ιδανικό και για τραπέζι.  






Ενα πολύ ωραίο συνοδευτικό αλλά και γιατί όχι και κυρίως με μια σαλάτα και ότι άλλο σας αρέσει.

Μόλις βγεί από το φούρνο ζεστό είναι πιο ''ζουμερό'' και σερβίρετε με το κουτάλι. Μόλις κρυώσει λίγο και σταθεί κόβετε σε πιο ωραία κομμάτια. Οπως και να έχει είναι το ίδιο νόστιμο.





Πράσα ογκρατέν / Leeks au gratin
(προσαρμοσμένη συνταγή του Πολ Μάρτιν)


Υλικά 
1 κουτ. σούπας βούτυρο
4 πράσα (το άσπρο μέρος) βρασμένα, στραγγισμένα & ψιλοκομμένα
3 αυγά (χτυπημένα)
2/3 φλιτζανιού αλεύρι
¼ κουτ. γλ. μοσχοκάρυδο
1 ½ φλ. γάλα
50 γρ. γραβιέρα
3 κουτ. σούπας γαλέτα
3 κουτ. σούπας πεκορίνο Αμφιλοχίας

1-2 πρέζες πάπρικα (γλυκειά)
Αλάτι - πιπέρι

Εκτέλεση

Προθερμαίνουμε το φούρνου στους 190 C.

Ανακατεύουμε τη γαλέτα με το πεκορίνο (αν θέλουμε βάζουμε μια πρέζα πάπρικα). Αφήνουμε στην άκρη.

Αλείφουμε ένα πυρίμαχο σκεύος με το βούτυρο & ρίχνουμε μια κουταλιά της σούπας από το μείγμα με τη γαλέτα & και το πεκορίνο στη πάτο του σκεύους.

Βάζουμε τα βρασμένα πράσα (που έχουμε ψιλοκόψει) σε ένα μπολ με τα χτυπημένα αυγά. Ανακατεύουμε και ρίχνουμε το αλεύρι.



Προσθέτουμε την πάπρικα, το μοσχοκάρυδο, τη γραβιέρα και το γάλα
Αλατοπιπερώνουμε. Ανακατεύουμε καλά.




Ρίχνουμε το μείγμα στο σκεύος και από πάνω ρίχνουμε την υπόλοιπη γαλέτα με το πεκορίνο.



Ψήνουμε για περίπου 45 λεπτά, μέχρι να πάρει  χρώμα από πάνω.




Σερβίρουμε ζεστό ή χλιαρό.








You Might Also Like

11 σχόλια

  1. Μου έμεινα λίγα πράσα από την πρασόπιτα και αυτό είναι μια πολύ καλή και γρήγορη ιδέα.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και με λίγα πράσα μπορείς να το κάνεις. Βγαίνει ωραίο.

      Ευχαρστώ πολύ :)

      Διαγραφή
  2. Τρελλαίνομαι για πράσα και δεν τα έχω φτιάξει ποτέ ογκρατέν! Ωραία ιδέα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λατρεύω τα πράσα!Πολύ ωραία πρόταση Μάριον, εύκολη και ευπαρουσίαστη! Καλημέρα, ΧΟΧΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα πράσα είναι από τα αγαπημένα μου λαχανικά! Τέλειο ο γκρατέν, είμαι σίγουρη ότι και στη δική μου οικογένεια θα άρεσε! Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραίο συνοδευτικό και τα πράσα βγάζουν ωραία γεύση

      Σ ευχαριστώ Κατερίνα μου :)

      Διαγραφή
  5. δεν φαντάζεσαι πόσο μου αρέσουν τα πράσα!! υπέροχο πιάτο!!
    φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άντε πάλι πειρασμούς....μπορώ εγώ να βουτήξω pls?

    ΑπάντησηΔιαγραφή