Φάβα & καραμελωμένα κρεμμύδια με πετιμέζι / Fava beans and caramelized onions with grape molasses

11:31:00 μ.μ.




Πότε ήρθε το Πάσχα ... δεν κατάλαβα. Πότε άρχισαν οι αλλεργίες μου... αυτές τις κατάλαβα. Ευτυχώς όχι όπως παλιότερα και ευτυχώς δεν έχει διάρκεια το φτάρνισμα μέσα στην ημέρα. Τα μάτια μου κοκκινίζουν και δακρύζουν. Μέχρι που προχθές η μαμά μου με ρώτησε αν έκλαιγα και δεν με πίστευε όταν της είπα ''όχι καλέ δεν έκλαιγα''!! χαχα 😂




Η σημερινή συνταγή είναι η αγαπημένη φάβα. Γενικά τα ζητάω τα όσπρια και είπα τώρα μέχρι το Πάσχα να τρώμε πιο συχνά.
Μια συνταγή που τρώγεται στη νηστεία, αλλά και φυσικά και ως συνοδευτικό (ή και κυρίως) για το τσιπουράκι σας.

Τα καραμελωμένα κρεμμύδια ολοκληρώνουν τη γήινη γεύση της φάβας.





Πετιμέζι έκανα κι εγώ πέρυσι (κι αν βρω καλά σταφύλια θα κάνω και φέτος), αλλά στην Food Expo που πήγα ''γνώρισα'' το  Βιολογικό άθερμο πετιμέζι Καραγγελή
Το δοκίμασα εκεί και ειλικρινά ήταν καταπληκτικό, και μου προσφέρθηκε να το δοκιμάσω και στη μαγειρική.

Το πρώτο που σκέφτηκα ήταν τα καραμελωμένα κρεμμύδια κι ήταν το ιδανικό συστατικό γι αυτό, καλύτερο από την ζάχαρη. Αν δεν το έχω πιει όλο σκέτο, σίγουρα θα έρθουν κι άλλες συνταγές με αυτό.




Φάβα & καραμελωμένα κρεμμύδια με πετιμέζι / Fava beans and caramelized onions with grape molasses

Υλικά

250 γρ. φάβα
1 κρεμμύδι
1/2 φλιτζάνι (τσαγιού) ελαιόλαδο
1 λίτρο νερό (συν 200-250 γρ, επιπλέον κατά την διάρκεια του βρασμού - αν χρειασθεί)
1 φύλλο δάφνης
αλάτι - πιπέρι

Για τα καραμελωμένα κρεμμύδια
3 μεγάλα άσπρα κρεμμύδια
1 σκελίδα σκόρδο (λιωμένη στην πρέσα)
5-6 κουτ. σούπας βιολογικό άθερμο πετιμέζι Καραγγελή 
2-3 κουτ. σούπας ελαιόλαδο
1/2 ποτήρι κρασιού κόκκινο γλυκό κρασί
αλάτι


Εκτέλεση

Καθαρίζουμε και πλένουμε την φάβα
Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το νερό, τη φάβα, το κρεμμύδι & το φύλλο δάφνης να βράσουν σε μέτρια θερμοκρασία.


Καθώς βράζει ξαφρίζουμε τη φάβα και κατά τη διάρκεια του βρασίματος προσθέτουμε κατά διαστήματα ζεστό νερό αν χρειασθεί και ανακατεύουμε τακτικά. Βράζουμε μέχρι να χυλώσει η φάβα, περίπου 30 λεπτά, ανάλογα τη φάβα.




Στο τέλος προσθέτουμε το ελαιόλαδο, το αλάτι και λίγο πιπέρι.

Στη συνέχεια τη λιώνουμε στο μπλέντερ.




Εκτέλεση για τα καραμελωμένα κρεμμύδια:

Κόβουμε σε φέτες τα κρεμμύδια, λιώνουμε στην πρέσα το σκόρδο



Βάζουμε σε δυνατή φωτιά ένα αντικολλητικό τηγάνι, ρίχνουμε 2-3 κουτ. ελαιόλαδο. Βάζουμε τα κρεμμύδια και το λιωμένο σκόρδο και ανακατεύουμε με ξύλινη κουτάλα μέχρι να γυαλίσουν τα κρεμμύδια, ρίχνουμε λίγο αλάτι κι ανακατεύουμε για 5-6 λεπτά.




Ρίχνουμε το πετιμέζι και ανακατεύουμε να καραμελώσουν τα κρεμμύδια σε μέτρια θερμοκρασία.
Μαγειρεύουμε τα κρεμμύδια για περίπου 15-20 λεπτά, ανακατεύοντας κατά διαστήματα. Στο τέλος ρίχνουμε το κρασί και αφήνουμε να εξατμιστεί για 5 λεπτά.

Κατεβάζουμε από την φωτιά και βάζουμε τα κρεμμύδια σε ένα μπολ.



Αν θέλουμε τα σουρώνουμε από το λάδι που έχουν. Εγώ το χρησιμοποίησα στη φάβα.




Σερβίρουμε τη φάβα σε ένα πιάτο, βάζουμε από πάνω τα καραμελωμένα κρεμμύδια και ρίχνουμε λίγο από το λάδι τους ή βάζουμε φρέσκο ελαιόλαδο.




Απολαμβάνουμε.




Μικρά μυστικά:

Αντί για πετιμέζι (αν δεν έχετε) μπορείτε να βάλετε καστανή ζάχαρη 

Το λάδι από τα καραμελωμένα κρεμμύδια μπορείτε να το σουρώσετε ή να βάλετε τα κρεμμύδια σε απορροφητικό χαρτί να ''ρουφήξουν'' το λάδι. Αλλά μπορείτε και να το κρατήσετε να το ρίξετε πάνω από την φάβα. 

Νερό για την φάβα βάζετε στην αρχή 1 λίτρο και στη συνέχεια προσθέτετε λίγο-λίγο μέχρι η φάβα να χυλώσει.

Στη φάβα παίζει σημαντικό ρόλο το καλό ελαιόλαδο. Γι αυτό διαλέξτε ένα καλό.

Κρεμμύδια μπορείτε να βάλετε και τα κόκκινα.










You Might Also Like

11 σχόλια

  1. λατρεμένη φάβα!!! την φτιάχνω με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους!Αλήθεια έφτιαξες πετιμέζι μόνη σου???Μπραβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα μου αρέσει πολύ η φάβα Ευαγγελία.

      Ναι έφτιαξα το καλοκαίρι που είχα πολλά σταφύλια(αλλα δεν ήταν για φαί) και δοκίμασα πρώτη φορά. Εγινε πολύ ωραίο. Θα το επιχειρήσω και φέτος ;)

      Σε ευχαριστώ πολύ

      Διαγραφή
  2. Πολύ ωραία πρόταση. Το πετιμέζι μου αρέσει πολύ κι εδώ πρέπει να ταιριάζει τόοοοοσο πολύ! Θα την δοκιμάσω οπωσδήποτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγενία δένει ιδανικά με τα κρεμμύδια που βγάζουν κι αυτά την γλυκύτητα τους
      Δοκίμασε το θα σου αρέσει.

      Σ ευχαριστώ :)

      Διαγραφή
  3. Φαίνεται εξαιρετική Μαράκι μου! Ότι πρέπει για τη νηστεία! Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αυτες οι αλλεργιες!!! αστα να πανε! αν και δν ειμαι φαν της βαφας, δε τη συνηθίζουμε λιγουρευτηκα τα κρεμμύδια! υπεροχα! ετσι θα την δοκιμαζα τη φαβα με αυτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τη φάβα την αγαπάμε πολύ οικογενειακώς και με τα καραμελωμένα κρεμμύδια ακόμα περισσότερο.
    Πετιμέζι δεν έχω χρησιμοποιήσει ποτέ σε κάποιο φαγητό ή γλυκό, αλλά μου αρέσει που το έχεις χρησιμοποιήσει αντί ζάχαρης για το καραμέλωμα των κρεμμυδιών, οπότε σίγουρα θα προμηθευτώ και θα δοκιμάσω την ωραία ιδέα σου.
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μου αρέσει πολύ η φάβα αλλά και με τα καραμελωμένα κρεμμύδια την έκανες ακόμα πιο λαχταριστή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τρελλαίνομαι για φάβα και για καραμελωμένα κρεμμύδια! Τέλειος συνδυασμός!!
    Καλό Πάσχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χριστός Ανέστη Μάριον μου! Είναι το αγαπημένο μου πιάτο η φάβα μπορώ να την τρώω κάθε μέρα με οποιοδήποτε φαγητό. Εξαιρετική ιδέα το καραμέλωμα των κρεμμυδιών με το πετιμέζι... θα το δοκιμάσω άμεσα! Φιλιά και καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή