Σαλάτα με κριθάρι ''ταμπουλέ'' / Barley ''tabbouleh'' salad

9:07:00 π.μ.






Τέτοιου είδους σαλάτες μπορώ να τις τρώω κάθε μέρα. Κι όχι απλά σαν σαλάτα, αλλά και σαν ένα ελαφρύ μεσημεριανό που θα με χορτάσει.
Και τώρα που ζεσταίνει ο καιρός (λέμε τώρα 😂 ) είναι ένα θρεπτικό κι υγιεινό πιάτο.




Το κριθάρι μου το φέρανε να το δοκιμάσω. Η αλήθεια είναι πως στο σουπερ μαρκετ δεν εχω βρει (σε αυτό που συνήθως πάω). Κι αυτό ήταν από κατάστημα με ρώσικα προϊόντα.
 
Kαι η πρώτη συνταγή που έκανα ήταν αυτή. Εχω κι άλλες στο μυαλό. 

Δροσερή σαλάτα, τύπου tabbouleh, που θα σας αρέσει σίγουρα.


Διατροφική αξία του κριθαριού
  •  Μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα.
  •  Προστατεύει από τον καρκίνο, επειδή η υψηλή περιεκτικότητά του σε φυτικές ίνες βοηθά στην ταχύτερη διέλευση της τροφής από το πεπτικό σύστημα και επειδή αποτελεί καλή πηγή του αντιοξειδωτικού σεληνίου, που φαίνεται ότι ελαττώνει σημαντικά τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.
  •  Είναι μια καλή πηγή νιασίνης, βιταμίνης του συμπλέγματος Β (B3) με καρδιοπροστατευτική δράση.
  •  Παρέχει υψηλές ποσότητες τοκοτριενολών, που αποτελούν τη «σούπερ» μορφή της βιταμίνης Ε, ενώ είναι πλούσιο και σε βιταμίνη C.
  •  Μας δίνει λιγνάνες, φυτοχημικά που λειτουργούν ως αντιοξειδωτικά. Οι γυναίκες που καταναλώνουν λιγνάνες θεωρείται ότι είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καρκίνο του μαστού. Παράλληλα, οι λιγνάνες, λειτουργώντας ως φυτοοιστρογόνα, αποτελούν μια εναλλακτική θεραπεία για τα συμπτώματα της κλιμακτηρίου και της εμμηνόπαυσης.
  •  Περιέχει σημαντικές ποσότητες σιδήρου, ασβεστίου, μαγνησίου, φωσφόρου και ψευδαργύρου.


πηγή




Σαλάτα με κριθάρι ''ταμπουλέ'' / Barley ''tabbouleh'' 
(συνταγή από εδώ)


Υλικά

1/2 φλιτζάνι κριθάρι
1-1 / 4 φλ. νερό (300 γρ.)
10-12 ντοματίνια κομμένα στη μέση
1/2 φλιτζάνι αγγούρι σε κύβους
1/2 φλιτζάνι ψιλοκομμένο μαϊντανό 

1 κουτ. γλ. φρέσκο διόσμο


1 σκελίδα σκόρδο (λιωμένη)
1 μικρό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
Χυμό από 1 λεμόνι
αλάτι - πιπέρι

τριμμένο μπαχάρι (προαιρετικά)
  

Εκτέλεση

Σε μια κατσαρόλα βάζουμε το κριθάρι με το νερό.


Μόλις αρχίζει να βράζει χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία & σιγοβράζουμε μέχρι να μαλακώσει το κριθάρι (20 - 30 λεπτά).





Ετοιμάζουμε τα υπόλοιπα υλικά μας. 
Μόλις βράσει το κριθάρι στραγγίζουμε σε ένα σουρωτήρι και ξεπλένουμε με κρύο νερό.

Το βάζουμε σε ένα μπολ. 





Ρίχνουμε τα ντοματίνια, το αγγούρι, το μαϊντανό, το κρεμμύδι, το δυόσμο, το λιωμένο σκόρδο, το χυμό λεμονιού, το μπαχάρι (αν θέλουμε) και αλάτι - πιπέρι. Ανακατεύουμε καλά.

Δοκιμάζουμε και ανάλογα συμπληρώνουμε αλάτι ή επιπλέον χυμό λεμονιού.






Μικρά μυστικά:

Τις ποσότητες μπορείτε να τις διαφοροποιήσετε, δηλαδή να βάλετε λιγότερο μαϊντανό ή περισσότερο. Το ίδιο και στα υπόλοιπα υλικά. 








You Might Also Like

8 σχόλια

  1. Καλημέρα και καλή εβδομάδα, το κριθάρι το έψαξα πριν μήνες και το βρήκα μόνο σε μαγαζί με Ρωσικά προϊόντα.
    Το έχουμε αγαπήσει και το έχω βάλει σε πολλά φαγητά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πεθαίνω για κριθάρι!! Το λατρεύω σου λέω όπως κι εσύ και ειδικά στα κόλυβα. Το εχω φάει και σε σαλάτα και μου αρεσε εξίσου πολύ! Σε ριζότο δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα όπως με προέτρεψες στο ίνσταγκραμ και σκοπεύω να το κάνω. Η σαλάτα σου υπέροχη και ελαφρυά!!! Καλημέρα Μάριον μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τέλεια συνταγή, πολύ όμορφη παρουσίαση. Συμφωνώ ότι είναι θρεπτικές και χορταστικές αυτές οι σαλάτες και μπορούν να σταθούν ως κυρίως πιάτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα Μάριον. Το κριθάρι δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ κι έτσι δεν μπορώ να φανταστώ τη γεύση του...εγώ κάνω σαλάτες με σιτάρι και είναι πεντανόστιμες.
    Θα ψάξω για κριθάρι για να το δοκιμάσω! Οι φωτό σου πανέμορφες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σαν την Κική κι' εγώ. Κριθάρι δεν έχω δοκιμάσει ποτέ. Σιτάρι ναι...σε σαλάτες αλμυρές αλλά και γλυκές που τις κάνω όπως σχεδόν και τα κόλλυβα. Και τώρα που το λέμε έχω μισό πακέτο στο ντουλάπι μου καιρός να το αξιοποιήσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έτσι να τρώμε υγιεινά γιατί θα βγούμε και στην θάλασσα!! :)
    Δεν έχω δοκιμάσει κριθάρι αλλά φαίνεται ενδιαφέρον!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κριθαρένιο αλεύρι χρησιμοποιώ αλλά κριθάρι δεν έχω δει να αγοράσω, μόνο στάρι έχω δοκιμάσει που λατρεύω σε γλυκειές και αλμυρές παρασκευές!!
    Το πιάτο σου είναι πολύ καλή και υγιεινή πρόταση!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καλημερα καλο μηνα!! τελεια!! οτι πρεπει για το καλοκαιρι που θελουμε να τρωμε ελαφρα! θρεπτικο χορταστικο πιατο

    ΑπάντησηΔιαγραφή