Κρέμα λεμονιού / Lemon Curd

5:31:00 μ.μ.




Λεμονια... λεμόνια παντού!!
Σακούλες γεμάτες πάνε κι έρχονται στο σπίτι. Δύο φορές ήρθαν από νησί. Φρέσκα, μυρωδάτα, τεράστια λεμόνια, βιολογικά και με την αύρα της θάλασσας.



Τι καλύτερο από το να κάνω κρέμα λεμονιού, κοινώς lemon curd, που την είχα και απωθημένο 😁

Αυτή την κρέμα λεμονιού την έχω φτιάξει ήδη τρεις φορές. Το αποτέλεσμα ήταν το ίδιο.
Οπότε είναι δοκιμασμένη συνταγή.



Αν αγαπάτε το λεμόνι σίγουρα θα σας αρέσει. Η υφή της είναι τέλεια, και μόλις κρυώσει λίγο δύσκολα θα αντισταθείτε να μην τη φάτε με το κουταλάκι.

Κι επειδή τα σ/κ θέλουν μια έξτρα πινελιά απόλαυσης, φτιάξτε τη για να βάλετε στο ψωμί ή τη φρυγανιά σας, στις τηγανίτες σας ή ακόμα σκαρώστε γρήγορα μια τάρτα λεμονιού ;)

Εγώ την έβαλα σε ένα απλό παγωτό που έφτιαξα και του έδωσε απίστευτη ωραία γεύση. Αυτό σε επόμενη ανάρτηση όμως ;)




Κρέμα λεμονιού / Lemon curd
(Συνταγή από εδώ)

Yλικά

4  κρόκους
134 γρ.  κρυσταλλική ζάχαρη
ξύσμα από 3 λεμόνια
80 ml χυμό λεμονιού (σουρωμένο)
1 πρέζα αλάτι
86  γρ. βούτυρο (σε θερμοκρασία περιβάλλοντος)
1/2 κουτ. γλ. εκχύλισμα βανίλιας (προαιρετικά)


Εκτέλεση

Βάζουμε το μπεν μαρι να ζεσταθεί (μια κατσαρόλα με λίγο νερό και ένα μπολ από πάνω - χωρίς να ακουμπάει στο νερό). Μόλις πάρει βράση χαμηλώνουμε τη θερμοκρασία.




Μέσα στο μπολ βάζουμε τους κρόκους, τη ζάχαρη, το ξύσμα λεμονιού, το χυμό, το αλάτι και το εκχύλισμα βανίλιας (αν βάλετε).  Ανακατεύουμε με το σύρμα συνέχεια το μείγμα, μέχρι να αρχίσει να πήζει καθώς θα ζεσταίνεται, περίπου για 10-15 λεπτά.

Το μείγμα θα δείτε να πήζει. Μόλις πήξει αρκετά βγάζουμε το μπολ από τη φωτιά και ρίχνουμε 1 κομμάτι βούτυρο τη φορά, ανακατεύοντας κάθε φορά να λιώσει το βούτυρο μέχρι να ρίξουμε το επόμενο κομμάτι.




Βάζουμε την κρέμα σε ένα βαζάκι και καλύπτουμε την επιφάνεια με μεμβράνη να εφάπτεται στην επιφάνεια της, για να μην κάνει ''πέτσα''

Καθώς κρυώνει η κρέμα θα πήζει περισσότερο.



Την απολαμβάνεται στο ψωμί, μέσα σε γλυκά, σε pancakes ή ακόμα και με το κουταλάκι 😋





Μικρά μυστικά:

Την βανίλια αν θέλετε την παραλείπετε, απλά εγώ επειδή έχω ένα θέμα με το αυγό και δεν θέλω να μυρίζει ήθελα να είμαι σίγουρη. Δεν μυρίζει αυγό βεβαίως η κρέμα με τόσο λεμόνι..

Μόλις κρυώσει την βάζετε στο ψυγείο. Διατηρείται  για περίπου 10-15 ημέρες.





You Might Also Like

11 σχόλια

  1. Την έχω φτιάξει δυο φορές και ετοιμάζομαι τώρα πάλι γιατί θέλω να την ενσωματώσω σε άλλο γλυκό.
    Καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή εβδομάδα Ξανθή.

      Ωραία κι εμένα μου αρέσει ως προσθήκη σε κάποιο γλυκό.

      Διαγραφή
  2. Πολύ λαχταριστή! Περιμένω με ανυπομονησία το παγωτό!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Υπέροχη η σπιτική κρέμα λεμονιού, τρώγεται φυσικά και με το κουταλάκι!
    Έχει και πολύ ωραίο χρώμα η δική σου Μάριον, χαίρομαι να χαζεύω τις φωτογραφίες σου :)
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγινε πολύ ωραία αν και φοβομουν να την κάνω.

      Σ ευαριστώ πολύ Ερμιόνη μου :)

      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. την αγαπω!! μενει 10-15 μερες;??? :P xaxa
    οι φωτογραφιες εξαιρετικες! και η κρεμα σιγουρα υπεροχη και μυρωδατη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ίδια αγαπάμε ..χιχι

      Καλά δεν θα μεινει 15 ημέρες..λέμε τώρα..

      Σ ευχαριστώ πολύ Αναστασία μου :)

      Διαγραφή
  5. Κλασική κρέμα λεμονιού πολύ αγαπημένη!!
    Την έχεις φτιάξει πολύ λαχταριστή με πολύ ωραία υφή!!
    Ακόμα δεν έχω αξιωθεί να την φτιάξω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή