Εικόνες & γεύσεις από το Καρπενήσι

8:42:00 μ.μ.

Τόσο καιρό λέω να γράψω αυτή την ανάρτηση και για το ταξίδι που έγινε στα μέσα Δεκεμβρίου στο Καρπενήσι. Σχεδόν δυο μήνες μετά, δεν το λες και άμεση ανταπόκριση.
Βασικά μια χαρά είναι, γιατί αν σας πω πως ακόμα δεν έχω βάλει ανάρτηση για την Δημητσάνα που πηγα το 2016, μην το πειτε ουτε του παπά 😜

Εχω να πω πως η καλύτερη περίοδος να πας κάπου είναι λίγο πριν τις γιορτές (στην προκειμένη των Χριστουγέννων), ή λίγο πριν από κάποιο τριήμερο. Εχει πιο ησυχία.

Ξεκινώντας λοιπόν για το Καρπενήσι ο καιρός ήταν εξαιρετικός, το ίδιο και εκεί με ήλιο αλλά φυσικά λίγο κρύο. Καμία σχέση όμως με το τι εγινε μετα από δυο εβδομάδες με το χιόνι που έριξε.
Βέβαια ανεβαίνοντας προς Τυμφριστό είχε λίγο ομίχλη, που μετά τη σήραγγα ήταν άλλος Θεός. Λαμπερός ήλιος.

Κορυσχάδες

Την πρώτη μέρα φτάσαμε αργά το μεσημέρι οπότε πηγαμε κατ' ευθείαν για φαι. Σε μια ταβέρνα στο χωριό στους Κορυσχάδες στην κεντρική πλατεία. Φάγαμε φασολάδα και λουκάνικο, φέτα ψητή στο πήλινο, ψωμί ψημένο με λάδι & ρίγανη. Και φυσικά μπόλικο κρασί.

Επόμενη στάση στο Μεγάλιο Χωριό για καφέ και γλυκό. Τι άλλο από το γνωστό Γαλακτομπούρεκο του Καρβέλη, γαλακτομπούρεκο με υπέροχη κρέμα, σχεδόν αφρός & εκμέκ καταϊφι.

Στο Μεγάλο Χωριό βρήκαμε το εργαστήριο παραδοσιακών προϊόντων του κυρίου Παναγιώτη Καρίπη. Ο μπαμπάς έχει το παλιό μαγαζί με τα διάφορα ζυμαρικά χειροποίητα, γλυκά, τυριά, κα. Εκεί δοκιμάσαμε και το κεφαλοτύρι βιζέ, που μας το είχαν πει φίλοι να το ψάξουμε.. Πρώτη φορά το άκουσα και το δοκίμασα. Ηταν αρκετά καλό και φυσικά πήρα και μαζί μου.

Λίγα μέτρα πιο πάνω υπάρχει το εργαστήριο της οικογένειας που το έχει αναλάβει η νέα γενιά ο Χρήστος Καρίπης. Κι εδώ κάνουμε μια μεγάλη στάση.
Ο Χρήστος ενα νέο παιδί που εχει πάρει την σκυτάλη από την προηγούμενη γενιά και έχει εξελίξει με την δική του πινελιά την παραγωγή παραδοσιακών προιόντων.

Στο εργαστήριο του φτιάχνει παραδοσιακά προϊόντα, γλυκά, μαρμελάδες, ζυμαρικά με τον δικό του τρόπο. Παραδοσιακά μεν, αλλά και με την σύγχρονη ματιά ενός νέου ανθρώπου. Με κέφι, όνειρα & δημιουργικότητα.

Στο εργαστήριο είναι μόνος του, δημιουργεί μόνος του με παρέα την μουσική που ακούγεται τέρμα από τα ηχεία του εργαστηρίου του. Προσηλωμένος σε αυτό που κάνει δίνοντας έμφαση στην ποιότητα των υλικών και της παραγωγής. Οταν τον ρώτησα αν έχει προσωπικό, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη: Οχι, γιατί δεν ήθελε να ρίξει την ποιότητα σε αυτό που κάνει. Μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση αυτό.

Αν και η τεχνολογία βοηθάει αρκετά στην όλη παραγωγική διαδικασία, εν τούτοις το παλιό τρυπητό υπάρχει για το τρίψιμο του τραχανά.

Γλυκά του κουταλιού, ζυμαρικά, τραχανάς, κριθαράκι, λικέρ, μαρμελάδες, μέλι. Ολα εξαιρετικά.
Ο τραχανάς νοστιμότατος, το κριθαράκι εγινε γιουβέτσι (το είδατε όσοι με ακολουθείτε στο instagram).

To μέλι είναι από τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει. Η μαρμελάδα κάστανο-μέλι εγινε η αγαπημένη μου. Νοιώθεις στη γεύση και το κάστανο και το μέλι. Τα γλυκά του κουταλιού όλα εξαιρετικά. Εννοειται δεν έχει μείνει τίποτα!!!
 Από εκεί πήρα και το πρόβειο βούτυρο και τα αμύγδαλα για τους κουραμπιέδες μου.

Μαρμελάδα κάστανο με μέλι

Χαίρομαι πάρα πολύ να ανακαλύπτω τέτοια εργαστήρια που συνεχίζουν την παράδοση, με κύριο στόχο την ποιότητα των προϊόντων και να βλέπω πως υπάρχουν νέοι άνθρωποι με όραμα που δημιουργούν καλά προϊόντα, χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. Και αυτό ειναι το μυστικό.

Το Μεγάλο Χωριό - Παραδοσιακά Προϊόντα τα βρίσκεται εδώ:
Instagram: @tomegaloxorio

Αν δεν πάτε εσείς στο Καρπενήσι στο Μεγάλο Χωριό, ο Χρήστος στέλνει ταχυδρομικώς τα προϊόντα του.

** Σημείωση: η ανάρτηση δεν ειναι διαφημιστική. Είναι η προσωπική μου άποψη και γνώμη για προϊόντα που αγόρασα, δοκίμασα & μου άρεσαν.

Στην πόλη του Καρπενησίου περπατίσαμε το βράδυ, δεν κάτσαμε πουθενά. Η κεντρική πλατεία στολισμένη για τις γιορτές.

Αργά το βράδυ στο  ξενώνα ''Βαλεντίνη''. Πολύ κοντά στο κέντρο του Καρπενησίου. Εξαιρετική επιλογή, καθαρό δωμάτιο με τζάκι, άνετο & ζεστό. Η γλυκύτατη Ελένη πρόθυμη να μας εξυπηρετήσει. Το πρωϊνό ωραίο με σπιτικο κεικ, πίτες & μαρμελάδες.

Αν και αφήσαμε πολλά χωριά που δεν πήγαμε, τα  μέρη και το τοπία πανέμορφα.
Περάσαμε απο το χωριό Γαύρο, ενα μικρό χωριό στις όχθες του Καρπενησιώτη ποταμού.

Από τον Γαύρο  πήρα καρύδια.

Στο Μικρό Χωριό  πήγαμε ''συστημένοι'' για φαγητό στη ταβέρνα Χωριάτικο του Νασιόπουλου. Εξαιρετικό φαγητό. Το συστήνω αν βρεθείτε στα μέρη.

Φυσικά επίσκεψη στη μονή Προυσού που φιλοξενεί τη θαυματουργή εικόνα της Παναγίας της Προυσιώτισσας η οποία είναι έργο του Ευαγγελιστού Λουκά.

Ο δρόμος από το Καρπενήσι προς τη Μονή επιβλητικός. Με κορυφαίο τα βράχια που μεσα τους περνάει ο δρόμος.

Αφήνοντας πίσω πολλά που δεν είδαμε με μια ευχή να ξαναπάμε.

You Might Also Like

5 σχόλια

1. Τι ωραία που είναι τα ταξίδια! Βέβαια να είστε καλά να ξαναπάτε, μαζί με τα αξιοθέατα πάντα μου αρέσει να διαβάζω και για τις τοπικές γεύσεις, τι food bloggers είμαστε άλλωστε? :) Ειδικά αυτά τα τοπικά τυριά και τα γλυκά/μαρμελάδες εμένα τουλάχιστον θα μπορούσαν να με κάνουν να ξεκινήσω έστω και για μια μονοήμερη εκδρομή!

2. Όμορφα όλα Μαριον!!
    Αν και έχω ένα προηγούμενο με το Καρπενήσι, καθώς και τις δύο φορές που έφτασα ως εκεί με επαγγελματική εκδρομή (σε εκδήλωση εταιρίας) ο καιρός ήταν πολύ δύσκολος και προσωπικά τα είχε "παίξει" καθώς δεν αντέχω την συνεχή βροχή.

Θυμάμαι όμως ζεστές ατμόσφαιρες μέσα στα μαγαζιά, αλλά και το ξενοδοχείο που είχαμε μείνει.

Και σ' επόμενα ταξίδια... με υγεία εύχομαι.

3. Υπέροχα μέρη όσες φορές κι αν πας θέλεις να ξαναπάς.

4. Έκανες πολύ καλά που αποφάσισες να μοιραστείς το Καρπενήσι μαζί μας Μάριον, έστω και καθυστερημένα.
    Μαγεύτηκα από τις εικόνες, λαχτάρησα τα φαγητά και ξύπνησε για τα καλά η ταξιδιωτική μου διάθεση :)
    Πρέπει να περάσατε πολύ όμορφα! Εύχομαι από καρδιάς κι εγώ να ξαναπάτε!
    Σε φιλώ

5. τι ωραιο μερος !! μακαρι να μπορεσω να το επισκευτω καποι αστιγμη ! καλα να περνατε και ακομα καλυτερα να τρωτε ;)