Κέικ Λεμονιού / Tablespoon Lemon Cake

7:09:00 μ.μ.




Πολύ λεμόνι φέτος. Γενικά οι λεμονιές είναι πολύ φορτωμένες. Ακόμα και στο δρόμο βλέπω να γέρνουν απο το βάρος των λεμονιών. Πηγαίνοντας στη δουλεια βλέπω δυο μεγάλες λεμονιές με απίστευτα πολλά λεμόνια, που μου έρχεται να σκαρφαλώσω στη μάντρα και να τα κόψω. Δεν συγκρίνεται η μυρωδιά ενός φρέσκου λεμονιού.




Εφτιαξα την αγαπημένη μου Lemon curd, τη λεμονάδα μου και κέικ λεμονιού.



Είναι η δεύτερη φορά που το φτιάχνω αυτό το κεικ. Εγινε το ίδιο ωραίο την πρώτη φορά αλλά δεν μου άρεσαν οι φωτογραφίες που έβγαλα. Ευκαιρία να το ξανακάνω λέω (αφορμή κι αιτία ζητούσα...)
Την πρώτη φορά έβαλα και παπαρουνόσπορο. Ο παπαρουνόσπορος πάει με το λεμόνι.




Είναι πανεύκολο και το μόνο που χρειάζεστε για μέτρημα των υλικών είναι ενα κουτάλι. Χωρίς μεζούρες, ζυγαριές, γραμμάρια ή ml. Μόνο ένα κουτάλι, δηλαδή είναι κέικ του ''κουταλιού'' 😉




Εξαιρετικό συνοδευτικό για τον καφέ και το πρωινό. Ανοιξιάτικο θα το έλεγα. Αφράτο και μυρωδάτο.




Κέικ Λεμονιού του ''κουταλιού'' / Tablespoon Lemon Cake

(συνταγή προσαρμοσμένη από εδώ)


Yλικά

12 κουτ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κουτ. γλ. μπέικιν-πάουντερ
10 κουτ. σούπας ζάχαρη
2 αυγά (μεγάλα)
ξύσμα από ένα λεμόνι
3 κουτ. σούπας χυμό λεμονιού
10 κουτ. σούπας ελαιόλαδο
10 κουτ. σούπας γάλα

Για το γλάσο:
ζάχαρη άχνη
χυμό λεμονιού
ξύσμα


Εκτέλεση


Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 180C. Λαδώνουμε και αλευρώνουμε μια φόρμα (μακρόστενη) 22x11 εκ.

Σε ένα μπολ ανακατεύουμε το αλεύρι με το μπέικιν-παουντερ.

Σε άλλο μπολ χτυπάμε σε μέτρια ταχύτητα τη ζάχαρη και τα αυγά μέχρι να αφρατέψει το μείγμα (περίπου 5 λεπτά).

Στη συνέχεια προσθέτουμε το ξύσμα, το χυμό λεμονιού, το λάδι και το γάλα κι ανακατεύουμε καλά

Προσθέτουμε το αλεύρι κι ανακατεύουμε καλά.

Ρίχνουμε το  μείγμα στη φόρμα και ψήνουμε περίπου για 40-45 λεπτά, κάνοντας το τεστ με το μαχαίρι για να ελέγξουμε αν ψήθηκε.




Μόλις ψηθεί αφήνουμε να κρυώσει στη φόρμα για λίγο και μετά το βάζουμε σε μια σχάρα να κρυώσει εντελώς.



Οταν κρυώσει βάζουμε το γλάσο : ανακατεύουμε τη ζάχαρη άχνη (περίπου 2-3 κουτ.σούπας), το ξύσμα & χυμό λεμονιού. Στην αρχή ρίχνουμε μια κουταλιά ανακατεύουμε καλά και μετά προσθέτουμε όσο χυμό λεμονιού χρειάζεται για να έχουμε την επιθυμητή σύσταση δηλ. πιο ρευστό ή πηχτό.




Ρίχνουμε πάνω στο κρύο κεικ κι απολαμβάνουμε !!!!




Μικρά μυστικά:
  • αντί για ελαιόλαδο μπορούμε να βάλουμε ηλιέλαιο
  • στο μείγμα μπορούμε να προσθέσουμε και παπαρουνόσπορο, όπως επίσης και στο γλάσο
  • στο γλάσο βάζετε όσο ξύσμα θέλετε
  • αν δεν βάλετε γλάσο αχνίζουμε με ζάχαρη άχνη






You Might Also Like

11 σχόλια

  1. Πιο ανοιξιάτικο δε γίνεται! Φαίνεται φανταστικό και χωρίς να το έχω δοκιμάσει είμαι σίγουρη πως θα είναι και γευστικά επίσης φανταστικό! Πολύ πρακτικό αυτό με τη μέτρηση σε κουτάλια. Ένα μόνο μειονέκτημα βρίσκω: Μικρούλι δε βγαίνει? Νομίζω πως θα διπλασίαζα τα κουτάλια, γιατί πολύ πιθανό να κρατούσε μόνο για ένα πρωινό ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχα.. Εφη ναι..αυτο είναι μειονέκτημα, οτι ειναι μικρό. Εντάξει οχι και πολυ αλλά σίγουρα η διπλή δόση θα βόλευε ;)

      Ευχαριστώ πολύ !!!

      Διαγραφή
  2. Όσο μεγαλώνω συνειδητοποιώ ότι ίσως και να αγαπώ το λεμόνι εξίσου με τη σοκολάτα!
    Ωραίο και αφράτο το κέικ που μας προτείνεις Μάριον, ότι πρέπει για την εποχή.
    Και πολύ όμορφες φωτογραφίες, αέρινες και αυτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγω έχω λατρεία με το λεμόνι και τα λεμονογλυκά, πέρα από τη σοκολάτα ;)
      Σ ευχαριστώ πολύ Ερμιόνη μου :)

      Διαγραφή
  3. Τί ωραία ιδέα και τί βολική συνταγή! Θα τη δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία μιας και είμαι λάτρης του λεμονιού. Καλή συνέχεια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ ευχαριστώ Ευγενία.
      Δοκίμασε την και πες μου εντυπωσεις ;)

      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  4. ωωωωωω αγαπω λεμονοκεικ!! κ γενικα τα λεμονια τα μυρωσατα που εχω παθει στερηση εδω πανω χωρις αυτα !! ανοιξιατικο κεικ οτι πρεπει για καφε με συμπεθρες! υπεροχες φωτογραφιες και συνταγη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πραγματικά έτσι έχουν τα δεδομένα φέτος με τις λεμονιές, Μάριον. Υπερφορτωμένες και σε κάνουν να θες να τα μαζέψεις όλα. Προσωπικά έχω ακόμη αρκετά για στύψιμο και θα το κάνω άμεσα για να μην μου χαλάσουν καθώς τις ημέρες που έλειπα, έμειναν σε αναμονή.
    Ωραία τα λεμονάτα γλυκά ότι μορφή κι' αν τους δώσουμε :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι ωραίο κέικ είναι αυτό! Και πόσο εύκολο μόνο με κουταλιές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Έχω πάρα πολλά λεμόνια οπότε το κέικ αυτό είναι ιδανικό! Θα το δοκιμάσω οπωσδήποτε! 😊
    Πόσο μου αρέσουν οι συνταγές που δε θέλουν μίξερ, μεζούρες, ζυγαριές και όλα τα συναφή δεν λέγεται! Ευχαριστώ!! 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή