Μαντλέν με λεμόνι / Lemon Mandeleins

6:40:00 μ.μ.


Τα έβλεπα πολύ καιρό αυτά τα γλυκάκια – μπισκοτο-κεκάκια - και μου άρεσε το ιδιαίτερο σχήμα τους. Δεν δοκίμαζα να τα φτιάξω γιατί δεν είχα την ειδική φόρμα με το σχήμα της αχιβάδας .




Και τελικά την πήρα τώρα με τις εκπτώσεις. Ευκαιρία είναι αν θέλετε κάποιο μαγειρικό σκεύος να το πάρετε τώρα που έχουν πέσει οι τιμές. Σημειωτέον η φόρμα για τις Madeleines ήταν το μοναδικό πράγμα που πήρα στις εκπτώσεις. Καταραμένη κρίση!


Στο θέμα μας τώρα. Η συνταγή για τις Madeleines είναι εύκολη και τα υλικά απλά.
Αλλά ήθελα λίγο να το ψάξω..Ολες οι συνταγές είναι σχεδόν ίδιες με μικρές προσθήκες κάθε φορά που διαφοροποιούν την μία συνταγή από την άλλη. Αλλά στη βάση τους είναι ίδιες. Συνταγή για Madeleines έχει και ο κ. Παρλιάρος.

Επίσης μια πολύ ωραία συνταγή με μέλι έχει η Μάγδα. Την επόμενη φορά θα την δοκιμάσω.
Βασικά γι αυτή την συνταγή πήγαινα να κάνω αλλά..άκουσον-άκουσον: έχασα το βάζο με το μέλι. Είναι επειδή τακτοποίησα το ντουλάπι της κουζίνας και τα βαζάκια μου. ‘H είναι μπροστά στη μύτη μου και δεν το βλέπω.



Η συνταγή που μου έκανε κλικ είναι του David Lebovitz. Κι αυτό γιατί είχε κάποιες μικρές λεπτομέρειες.
Η συνταγή του είναι για Glazed Lemon Madeleines. Δηλαδή βουτάει τις Madeleines σε ένα διάφανο γλάσο λεμονιού. Δεν το έκανα αυτή τη φορά και τις άφησα ‘’γυμνές’’ τις Madeleines. Αλλωστε ήταν προαιρετικό.



Επίσης, μου άρεσε που αφού έλιωνε το βούτυρο το άφηνε να κρυώσει – σε θερμοκρασία δωματίου – ενώ σε κάποιες άλλες συνταγές έμπαινε ζεστό το βούτυρο (όχι καυτό) - και μέσα στο βούτυρο έβαζε το ξύσμα λεμονιού.
Επίσης εγώ πρόσθεσα και μια κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού, την οποία η συνταγή δεν είχε.



Η ζύμη γίνεται αφρός. Μπαίνει στο ψυγείο για 1 ώρα. Αλλά μπορεί να μείνει στο ψυγείο έως 12 ώρες. Εγώ την άφησα περισσότερο από 1 ώρα, περίπου 1 ½ και κάτι.

Δεν πρέπει να τις παραψήσουμε γιατί ‘’δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από μια φρέσκια, βουτυρένια Madeleine’’ όπως λέει και ο David Lebovitz. Θέλουν ψήσιμο 8-9 λεπτά. Αν βάλετε μπέικιν θα θέλει 1 λεπτό ακόμα για να ψηθούν και να φουσκώσουν. Αλλά θέλει λίγο προσοχή να μην σας αρπάξουν.
Επίσης διαλέξτε ένα καλό βούτυρο που να βγάζει το άρωμα του για καλύτερο αποτέλεσμα.



Η συνταγή γράφει ότι είναι για 24 Madeleines. Εμένα μου βγήκαν 34 κομμάτια.
Στο πρώτο ταψάκι έβαζα περίπου 1 κουταλιά κανονική της σούπας από το μείγμα. Είδα πως ψήθηκαν και πως φούσκωσαν αρκετά, οπότε στο επόμενο ταψάκι έβαλα λιγότερο από 1 κουταλιά της σούπας. Κι έτσι βγήκαν 2 ταψάκια των 12 κομματιών κι ένα τρίτο με 10 κομμάτια. Στο τρίτο ταψί βγήκαν λίγο πιο λεπτές οι μαντλέν.
Η φόρμα που πήρα με το σχήμα της αχιβάδας δεν είναι βαθιά πολύ. Σχετικά ρηχή είναι. Νομίζω πως υπάρχουν και πιο βαθιές.

Επίσης όταν ρίξετε την κουταλιά σας μέσα σε κάθε καλούπι αχιβάδας δεν χρειάζεται να την απλώσετε έτσι ώστε να καλύψει όλο το σχήμα. Μην το φοβάστε θα απλώσει από μόνο του το μείγμα.


Μαντλέν με λεμόνι / Lemon Madeleine
(συνταγή από εδώ από τον David Lebovitz)

Υλικά

3 αυγά, σε θερμοκρασία δωματίου
2/3 φλιτζανιού (130g) κρυσταλλική ζάχαρη
1/8 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
1 1/4 φλιτζάνι (175 γρ) αλεύρι
1 κουτ. γλ. μπέικιν πάουντερ (προαιρετικά)
ξύσμα από ένα μικρό λεμόνι
120 g ανάλατο βούτυρο, λιωμένο (το αφήνουμε να κρυώσει σε θερμοκρασία δωματίου)
1 κουταλιά της σούπας χυμό λεμονιού
(επιπλέον λιωμένο βούτυρο για τις θήκες & λίγο αλεύρι)

Εκτέλεση

Βουρτσίστε τις εσοχές ενός καλουπιού Madeleine με λιωμένο βούτυρο. Πασπαλίζετε με το αλεύρι και βάζουμε στο ψυγείο μέχρι να τις γεμίσουμε.
Λιώνουμε το βούτυρο και το αφήνουμε στην άκρη να κρυώσει.


Στο μπολ του μίξερ χτυπάμε τα αυγά, τη ζάχαρη, το αλάτι για 5 λεπτά μέχρι να πήξει και να γίνει αφράτο.

Κοσκινίζουμε το αλεύρι με το μπέϊκιν και το προσθέτουμε κουταλιά-κουταλιά στο μείγμα με τα αυγά και το ανακατεύουμε με μια μαρίζ σιγά-σιγά και απαλά. Ρίχνουμε το χυμό λεμονιού.


Προσθέτουμε το ξύσμα λεμονιού στο κρύο βούτυρο.
Ρίχνουμε το βούτυρο μέσα στο μείγμα μια κουταλιά κάθε φορά και το ανακατεύουμε απαλά να ενσωματωθεί το βούτυρο.




Συνεχίζουμε έτσι με όλο το βούτυρο. Εγώ το ξέχασα και το έριξα με την μία το βούτυρο. Μια χαρά έγινε.


Καλύπτουμε το μπολ και το βάζουμε στο ψυγείο για τουλάχιστον 1 ώρα (μπορεί να μείνει στο ψυγείο μέχρι 12 ώρες).

Προθερμαίνουμε το φούρνο στους 200 C
Όταν περάσει η ώρα βγάζουμε το μείγμα από το ψυγείο και τη φόρμα των Mandeleines και τις γεμίζουμε όχι μέχρι επάνω. Ρίχνουμε μια κουταλιά περίπου της σούπας στο κέντρο του καλουπιού και αφήνουμε. Δεν το απλώνουμε.



Χαμηλώνουμε το φούρνο στους 180 C και ψήνουμε για 8-9 λεπτά, να ροδίσουν ελαφρά και όταν τα πατάμε από πάνω με το δάκτυλό μας να είναι σταθερά.


Βγάζουμε από τις θήκες και τα αφήνουμε να κρυώσουν σε σχάρα.
Τις πασπαλίζουμε με ζάχαρη άχνη.


Όταν κρυώσουν τα φυλάμε καλά κλεισμένα σε κουτί για 3-4 μέρες. Αν μείνουν βεβαίως τόσο πολύ. Όταν είναι χλιαρά τρώγονται πολύ γρήγορα. Εγώ δεν πρόλαβα να τις βάλω όλες στο κουτί μιας και μειώθηκαν στο άψε σβήσε.



Αν σας αρέσει το τσάι δεν υπάρχει καλύτερο συνοδευτικό από αυτό το γλυκάκι.

You Might Also Like

19 σχόλια

  1. Πάω για τσάι περιμένω να μου στείλεις μήπως γλυκαθώ γιατί με αυτά που ακούω όλο πίκρα και κακό.
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρέπει οπωσδήποτε να προμηθευτώ τις φορμίτσες, με ξεσήκωσε η συνταγή σου!
    Φιλάκια, καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πωπω...μου τα θύμησες τώρα!Σκέψου ότι έχω δει μια συνταγή έδω και 2 χρόνια και δεν την έκανα γιατί δεν είχα τις φόρμες!!Πρέπει να τις πάρω τώρα και να τα κάνω!Φαίνονται τέλεια!Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μου αρέσουν πολύ πολύ οι Mandeleins! Θα τα κάνω κάποια στιγμή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πολύ ωραίο το γλυκάκι σου,μ αρέσει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ τις ευχαριστήθηκα τις Μαντλέν σου! Καλοφτιαγμένες, αφράτες και πεντανόστιμες, άσε που μου θύμισαν το αρχαίο μου παρελθόν, όταν τις έτρωγα...στην πηγή τους.

    Καλό Σ/Κ γλυκιά μου Μάριον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τι καταπληκτική συνταγή, δεν το ήξερα αυτό το γλυκό και μετά την ανάρτηση σου πρέπει να το κάνω!!Υπέροχη παρουσίαση, το φλυτζανάκι πανέμορφο...μπράβο!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. * Ξανθή μου πρέπει να σου στείλω ένα κοντέϊνερ μαντλεν και πάλι λίγο θαναι μ αυτά που γίνονται.
    Νασαι καλά
    Φιλιά

    * ΕΛΕΝΑ - αμα τις δεις πρέπει να τις κάνεις..χιχι
    Φιλιά

    * eleni - πρεπει να τις κάνεις, αξίζει το αποτέλσμα.
    Νασαι καλά
    Φιλιά

    - Μαμά Κουκουβάγια Βέρα - είναι ένα πολύ ωραίο γλυκάκι κι αν σου αρέσουν μην καθηστερείς.
    Φιλιά

    * nadia - σε ευχαριστώ πολύ
    Φιλιά

    * Κitchen Stories - To παρελθόν ξύπνησε Ζαμπία μου ε? χιχι.
    Αν και τις έκανα πρώτη φορά μου βγήκαν πολύ καλές.
    Σε ευχαριστώ πολύ
    Σε φιλώ

    * Μαζί...KaPa - Είναι κλασσικά γαλλικά ''μπισκότα'' που συνοδευουν το τσάι. Θα σου αρέσουν σίγουρα.
    Το φλιτζάνι είναι τουλάχιστον 40 ετών. Προίκα της μαμάς :)
    Σε ευχαριστώ πολύ, νασαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Tελειο λεμονατο και πανεμορφο γλυκακι! Καλημερα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να ένα γλυκό που δεν έχω δοκιμάσει ποτέ! Οι οδηγίες σου είναι τόσο αναλυτικές που σχεδόν με σπρώχνουν στην κουζίνα! Έχω και ένα ωραίο τσάι που μας έφερε η νονά της μικρής από την Αγγλία, οπότε θα το απολαύσουμε με τα λεμονάτα μαντλέν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλησπέρα και καλή εβδομάδα! εξαιρετικά φαίνονται!!! δεν έχω δοκιμάσει ποτέ μου μαντλέν αλλά γενικώς όλα τα γλυκάκια με λεμόνι μου αρέσουν πολύ! ευκαιρία λοιπόν! φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σου πέτυχαν πολύ οι madeleins Μαράκι μου! Τις λιγουρεύομαι έτσι που τις βλέπω ροδοκόκκινες και βουτυρένιες! Είμαι σε δίαιτα και έχω πάθει στερητικό σύνδρομο λόγω αποχής από τα γλυκά! Πολλά φιλιά και Καλή Εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ό,τι πρέπει για καφεδάκι και παρέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. * Elpiniki
    * Stella

    Σας ευχαριστω πολύ :)

    * Ερμιόνη - δοκίμασέ το. Κι άμα έχεις ωραίο τσαγάκι του πάει πολύ

    * Pela - είναι μυρωδάτο γλυκάκι
    Νασαι καλά.

    * Κατερίνα - ασε τη δίαιτα, κάνε ένα διάλειμμα :)
    ΦΙλιά

    * Kiki - ευχαριστώ
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Μου αρεσει πολύ αυτό το γλυκάκι...είναι υπέροχο.!!!!!το είχα πρωτοδιαβάσει ως σημείο κατατεθέν ενός ήρωα του proust....και από τότε μου ανοιξε η όρεξη γι αυτό το γλυκό....χάρηκα που βρίσκομαι στο υπέροχο ιστολόγιό σου....ελπίζω να τα λέμεεεε!!!καλό βράδυ!!!!φιλιααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. * tanyadmin - Καλώς ήρθες στο blog μου..σε ευχαριστώ πολύγια τα καλά σου λόγια.
    Θα τα λέμε συχνά :)

    Σε ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Υπέροχες οι madeleines! Ανάλαφρες και αρωματικές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή